Meta Business Partner

5.0

at Shoptet

🏎️ Profimodel.cz - Zvýšili jsme investice do Meta Ads 85x při stejném PNO (12%)

🏎️ Profimodel.cz - Zvýšili jsme investice do Meta Ads 85x při stejném PNO (12%)

🏎️ Profimodel.cz - Zvýšili jsme investice do Meta Ads 85x při stejném PNO (12%)

Kdo na projektu pracoval

Dodávané služby

Facebook Ads kampaň

Instagram Ads kampaň

Cíle

85x increase in investment in Meta Ads

12% PNO

3x opened new markets

Detail clienta

Detail clienta

Detail clienta

O Profimodel

O Profimodel

O Profimodel

Profimodel je jeden z největších českých e-shopů specializující se na prodej RC modelů aut, lodí, letadel, stavebnic a tanků. Klient se na nás obrátil koncem roku 2022 s cílem zlepšit výsledky svých reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu. Chtěl zvýšit obrat Meta Ads kampaní a efektivně investovat reklamní kredit s požadavkem na poměr nákladů vydaných na obrat (PNO) do 12 %.

Měli jsme asi 14 dní na to, abychom vše připravili před hlavní vánoční sezónou. Tak jsme se do toho pustili. 😎

S čím klient potřeboval pomoci?


❌ Problém:

Klient měl špatnou zkušenost s Meta Ads reklamou a potřeboval zvýšit prodeje. Dat v účtu bylo poměrně málo, protože předchozí agentura byla zaměřena primárně na PPC a Meta Ads řešila jen okrajově. Účet jsme tedy museli rozjet prakticky od začátku, protože se v něm utrácelo jen pár tisícovek měsíčně.

🎯 Cíl:

✅ Maximální obrat v hlavní sezóně s PNO do 12 %


🚀 Rozjíždíme spolupráci před vánoční sezónou 2022



Reklamní účet jsme přebírali prakticky bez dat a museli jsme vše nastavit úplně od začátku. Cílem bylo vymáčknout z kampaní maximum a nepřesáhnout PNO 12 %. Pustili jsme se do práce a udělali tyto změny:

  1. Opravili jsme Meta Pixel: Bez správně nastaveného Pixelu / Conversion API nemá smysl kampaně ani zapínat. Kvalitní data z Pixelu umožnily přesně sledovat informace o každém nákupu, přidání produktu do košíku atd. Díky tomu jsme získali cenná data pro optimalizaci kampaní a algoritmus Mety.

  2. Přidali jsme informace do XML feedu: Rozšířili jsme informace v produktových feedech, přidali další obrázky a podrobnosti o produktech, což nám pomohlo vytvářet poutavější reklamy.

  3. Vytvořili jsme novou strukturu kampaní: S využitím katalogových kampaní pro akvizici nových zákazníků a dynamického remarketingu jsme položili základy pro stabilní a dlouhodobě udržitelné využívání účtu.To nám umožnilo postupně zvyšovat rozpočty pro udržení efektivity.

Naše úsilí se brzy začalo vyplácet. Během prvních měsíců spolupráce jsme dosáhli navýšení reklamního kreditu o 100 000 Kč+ a zároveň zvýšili návratnost. A to vše při maximálním PNO do 12 %.


💡Tip

Když rozjíždíte kampaně od začátku, nezapomínejte, že jejich úspěch začíná v základech. Pečlivě nastavený Meta Pixel, Conversion API a dobře připravený produktový feed jsou nesmírně důležité stavební kameny, které vám umožní lépe měřit a optimalizovat kampaně. Postavte si strukturu kampaní tak, aby byl váš účet připraven na dlouhodobý růst.

💡Tip

Když rozjíždíte kampaně od začátku, nezapomínejte, že jejich úspěch začíná v základech. Pečlivě nastavený Meta Pixel, Conversion API a dobře připravený produktový feed jsou nesmírně důležité stavební kameny, které vám umožní lépe měřit a optimalizovat kampaně. Postavte si strukturu kampaní tak, aby byl váš účet připraven na dlouhodobý růst.

💡Tip

Když rozjíždíte kampaně od začátku, nezapomínejte, že jejich úspěch začíná v základech. Pečlivě nastavený Meta Pixel, Conversion API a dobře připravený produktový feed jsou nesmírně důležité stavební kameny, které vám umožní lépe měřit a optimalizovat kampaně. Postavte si strukturu kampaní tak, aby byl váš účet připraven na dlouhodobý růst.


Spouštíme kampaně v SK

Po úspěšném startu spolupráce nás klient poprosil o nastartování Meta Ads kampaní také na Slovensku. Zde Profimodel v minulosti kampaně nedělal. Byl čas to změnit 😎

Když expandujeme na další trhy, snažíme se nic nového nevymýšlet. Vezmeme ty nejlepší kampaně a reklamy z CZ účtu, přeložíme je a nasadíme je na novém trhu. Po nasbírání prvních dat začneme dělat změny a testovat jiné typy kampaní, cílení a kreativy. Tento přístup se nám již mnohokrát osvědčil. A tak jsme to udělali i u Profimodelu.

Obecně však pro SK platí, že:

  • To co nám funguje v ČR, většinou funguje i v SK.

  • U SK musíte počítat s tím, že trh je menší a neuděláte tam tak velký obrat jako v ČR.

  • Je tam nižší cena za zobrazení reklamy (CPM) kvůli menší konkurenci.

  • Kupní síla je menší, a proto je většinou nižší také průměrná hodnota objednávky.


💡Tip

Nemusíte vytvářet nový reklamní účet a Pixel pro zemi, do které expandujete. Má to smysl tehdy, když na novém trhu vytváříte novou firmu a účetně potřebujete mít faktury na entitu v dané zemi. Pokud tohle nepotřebujete, klidně inzerujte ze stejného účtu. U opravdu velkých účtů to však doporučujeme rozdělit kvůli přehlednosti a případné spolupráci s lokální agenturou.

💡Tip

Nemusíte vytvářet nový reklamní účet a Pixel pro zemi, do které expandujete. Má to smysl tehdy, když na novém trhu vytváříte novou firmu a účetně potřebujete mít faktury na entitu v dané zemi. Pokud tohle nepotřebujete, klidně inzerujte ze stejného účtu. U opravdu velkých účtů to však doporučujeme rozdělit kvůli přehlednosti a případné spolupráci s lokální agenturou.

💡Tip

Nemusíte vytvářet nový reklamní účet a Pixel pro zemi, do které expandujete. Má to smysl tehdy, když na novém trhu vytváříte novou firmu a účetně potřebujete mít faktury na entitu v dané zemi. Pokud tohle nepotřebujete, klidně inzerujte ze stejného účtu. U opravdu velkých účtů to však doporučujeme rozdělit kvůli přehlednosti a případné spolupráci s lokální agenturou.


🤗 Struktura kampaní dnes

Meta Ads se neustále posouvají kupředu, a proto se i celková struktura kampaní musí měnit. V minulém roce nám u našich klientů začaly hodně fungovat Advantage+ kampaně. Ve většině účtů jsou adv+ hlavním tahounem a ani Profimodel není výjimkou.


💡Tip

Advantage+ kampaně jsou budoucností reklamy na Facebooku. Chcete se o nich dozvědět více? Pusťte si náš podcast. 🎙️



Adv+ mají také ale jisté nevýhody, např. se dají jen velmi omezeně optimalizovat ve chvíli, kdy se zhoršují jejich výsledky. Z tohoto důvodu máme v účtu také staré dobré manuální kampaně (DABA a Prospecting). Dává nám to větší kontrolu nad účtem a větší manévrovací prostor ve chvíli, kdy se zhoršují výsledky.



Nemůžeme vám ukázat konkrétní rozpočty na kampaně, ale u adv+ kampaní máme cca 2x větší spendy a díky nim získáváme větší obraty. I když je u nich PNO o cca 1-2 % vyšší, na konci dne nám nosí výrazně větší zisk. 💰Manuální kampaně se nám takto vyškálovat nedaří.


💡Tip

Snažte se alokovat co největší množství rozpočtu do hrstky kampaní. Při auditech u klientů s menšími rozpočty neustále vidíme desítky kampaní. My jich máme v účtech průměrně 4-5. I u statisícových rozpočtů. A funguje to skvěle.

💡Tip

Snažte se alokovat co největší množství rozpočtu do hrstky kampaní. Při auditech u klientů s menšími rozpočty neustále vidíme desítky kampaní. My jich máme v účtech průměrně 4-5. I u statisícových rozpočtů. A funguje to skvěle.

💡Tip

Snažte se alokovat co největší množství rozpočtu do hrstky kampaní. Při auditech u klientů s menšími rozpočty neustále vidíme desítky kampaní. My jich máme v účtech průměrně 4-5. I u statisícových rozpočtů. A funguje to skvěle.


🎨 Testujeme desítky kreativ měsíčně

Napříč našimi klienty vidíme, že investovat do bannerů a videí se vyplatí! U Profimodelu testujeme desítky bannerů měsíčně. Díky tomu potenciálním zákazníkům stále servírujeme fresh nabídky a reklama tak pro ně není nudná.


Od doby, kdy jsme se začali soustředit na testování většího množství kreativ, se nám výsledky účtu raketově vylepšily! 🚀 V některých měsících bannery dokonce porážejí katalogovky, a to je co říct… Takže ano, na kreativách záleží!

Výzvou je ale to, abyste kreativy dělali rychle a efektivně. Připravte si několik šablon ve Photoshopu nebo Canvě a neustále kombinujte a testujte jednotlivé prvky napříč kreativami. Dokážete tak v poměrně krátkém čase připravit spoustu skvělých kreativ.


🇩🇪 Expandujeme do Německa a Rakouska 🇦🇹

Česko a Slovensko jsou pro nás už malé. Klient nás poprosil o spuštění kampaní v Německu a Rakousku. Zatím máme málo dat, ale případovku za pár měsíců rozšíříme. Dosavadní poznatky jsou ale takové, že jediné, co mají z pohledu výsledků obě země společné, je jazyk, jakým mluví. A i ten se trošku liší. 🤣

Od samého začátku máme výrazně lepší výsledky v Německu než Rakousku. Ale o tom příště, až budeme mít více dat.


📝 Co si z toho odnést pro váš e-shop?

  1. Základy jsou klíčové: Správné nastavení Meta Pixelu / CAPI, kvalitní produktový feed a dobře postavená struktura kampaní jsou pro úspěch nezbytné.

  2. Testujte Advantage+: Při auditech často vidíme, že se nevyužívají adv+ kampaně. Nám fungují skvěle a minimálně za test rozhodně stojí.

  3. Přidávejte často nové kreativy: Pravidelné testování a inovace ve vašich kreativách zajistí, že vaše reklama bude stále svěží a atraktivní pro vaše potenciální zákazníky.

  4. Nebojte se expandovat: Rozšiřování vaší značky na nové trhy vyžaduje důkladný výzkum a strategický přístup. To však může vést k významnému růstu tržeb.


Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Posuňte svůj business na vyšší úroveň s námi.

Zvýšíme vaše tržby, přivedeme více zákazníků a pomůžeme vám dosáhnout růstu pomocí výkonnostní reklamy. Naplánujte si nezávaznou online konzultaci.

Přijímáme nové klienty.

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás

Máte jiné dotazy?

hello@socials.cz

Kancelář

Národní 135/14

Prague 110 00

Fakturační údaje

Socials Advertising s.r.o.

Korunní 2569/108

Vinohrady (Praha 10)

101 00 Praha


IČO: 08186464

DIČ: CZ08186464

Sledujte nás