
Meta Business Partner
5.0
at Shoptet
Kdo na projektu pracoval



Dodávané služby
Facebook Ads kampaň
Instagram Ads kampaň
Cíle
85x increase in investment in Meta Ads
12% PNO
3x opened new markets
Profimodel je jeden z největších českých e-shopů specializující se na prodej RC modelů aut, lodí, letadel, stavebnic a tanků. Klient se na nás obrátil koncem roku 2022 s cílem zlepšit výsledky svých reklamních kampaní na Facebooku a Instagramu. Chtěl zvýšit obrat Meta Ads kampaní a efektivně investovat reklamní kredit s požadavkem na poměr nákladů vydaných na obrat (PNO) do 12 %.
Měli jsme asi 14 dní na to, abychom vše připravili před hlavní vánoční sezónou. Tak jsme se do toho pustili. 😎
S čím klient potřeboval pomoci?
❌ Problém:
Klient měl špatnou zkušenost s Meta Ads reklamou a potřeboval zvýšit prodeje. Dat v účtu bylo poměrně málo, protože předchozí agentura byla zaměřena primárně na PPC a Meta Ads řešila jen okrajově. Účet jsme tedy museli rozjet prakticky od začátku, protože se v něm utrácelo jen pár tisícovek měsíčně.
🎯 Cíl:
✅ Maximální obrat v hlavní sezóně s PNO do 12 %
🚀 Rozjíždíme spolupráci před vánoční sezónou 2022
Reklamní účet jsme přebírali prakticky bez dat a museli jsme vše nastavit úplně od začátku. Cílem bylo vymáčknout z kampaní maximum a nepřesáhnout PNO 12 %. Pustili jsme se do práce a udělali tyto změny:
Opravili jsme Meta Pixel: Bez správně nastaveného Pixelu / Conversion API nemá smysl kampaně ani zapínat. Kvalitní data z Pixelu umožnily přesně sledovat informace o každém nákupu, přidání produktu do košíku atd. Díky tomu jsme získali cenná data pro optimalizaci kampaní a algoritmus Mety.
Přidali jsme informace do XML feedu: Rozšířili jsme informace v produktových feedech, přidali další obrázky a podrobnosti o produktech, což nám pomohlo vytvářet poutavější reklamy.
Vytvořili jsme novou strukturu kampaní: S využitím katalogových kampaní pro akvizici nových zákazníků a dynamického remarketingu jsme položili základy pro stabilní a dlouhodobě udržitelné využívání účtu.To nám umožnilo postupně zvyšovat rozpočty pro udržení efektivity.
Naše úsilí se brzy začalo vyplácet. Během prvních měsíců spolupráce jsme dosáhli navýšení reklamního kreditu o 100 000 Kč+ a zároveň zvýšili návratnost. A to vše při maximálním PNO do 12 %.
Spouštíme kampaně v SK
Po úspěšném startu spolupráce nás klient poprosil o nastartování Meta Ads kampaní také na Slovensku. Zde Profimodel v minulosti kampaně nedělal. Byl čas to změnit 😎
Když expandujeme na další trhy, snažíme se nic nového nevymýšlet. Vezmeme ty nejlepší kampaně a reklamy z CZ účtu, přeložíme je a nasadíme je na novém trhu. Po nasbírání prvních dat začneme dělat změny a testovat jiné typy kampaní, cílení a kreativy. Tento přístup se nám již mnohokrát osvědčil. A tak jsme to udělali i u Profimodelu.
Obecně však pro SK platí, že:
To co nám funguje v ČR, většinou funguje i v SK.
U SK musíte počítat s tím, že trh je menší a neuděláte tam tak velký obrat jako v ČR.
Je tam nižší cena za zobrazení reklamy (CPM) kvůli menší konkurenci.
Kupní síla je menší, a proto je většinou nižší také průměrná hodnota objednávky.
🤗 Struktura kampaní dnes
Meta Ads se neustále posouvají kupředu, a proto se i celková struktura kampaní musí měnit. V minulém roce nám u našich klientů začaly hodně fungovat Advantage+ kampaně. Ve většině účtů jsou adv+ hlavním tahounem a ani Profimodel není výjimkou.
💡Tip
Advantage+ kampaně jsou budoucností reklamy na Facebooku. Chcete se o nich dozvědět více? Pusťte si náš podcast. 🎙️
Adv+ mají také ale jisté nevýhody, např. se dají jen velmi omezeně optimalizovat ve chvíli, kdy se zhoršují jejich výsledky. Z tohoto důvodu máme v účtu také staré dobré manuální kampaně (DABA a Prospecting). Dává nám to větší kontrolu nad účtem a větší manévrovací prostor ve chvíli, kdy se zhoršují výsledky.
Nemůžeme vám ukázat konkrétní rozpočty na kampaně, ale u adv+ kampaní máme cca 2x větší spendy a díky nim získáváme větší obraty. I když je u nich PNO o cca 1-2 % vyšší, na konci dne nám nosí výrazně větší zisk. 💰Manuální kampaně se nám takto vyškálovat nedaří.
🎨 Testujeme desítky kreativ měsíčně
Napříč našimi klienty vidíme, že investovat do bannerů a videí se vyplatí! U Profimodelu testujeme desítky bannerů měsíčně. Díky tomu potenciálním zákazníkům stále servírujeme fresh nabídky a reklama tak pro ně není nudná.
Od doby, kdy jsme se začali soustředit na testování většího množství kreativ, se nám výsledky účtu raketově vylepšily! 🚀 V některých měsících bannery dokonce porážejí katalogovky, a to je co říct… Takže ano, na kreativách záleží!
Výzvou je ale to, abyste kreativy dělali rychle a efektivně. Připravte si několik šablon ve Photoshopu nebo Canvě a neustále kombinujte a testujte jednotlivé prvky napříč kreativami. Dokážete tak v poměrně krátkém čase připravit spoustu skvělých kreativ.
🇩🇪 Expandujeme do Německa a Rakouska 🇦🇹
Česko a Slovensko jsou pro nás už malé. Klient nás poprosil o spuštění kampaní v Německu a Rakousku. Zatím máme málo dat, ale případovku za pár měsíců rozšíříme. Dosavadní poznatky jsou ale takové, že jediné, co mají z pohledu výsledků obě země společné, je jazyk, jakým mluví. A i ten se trošku liší. 🤣
Od samého začátku máme výrazně lepší výsledky v Německu než Rakousku. Ale o tom příště, až budeme mít více dat.
📝 Co si z toho odnést pro váš e-shop?
Základy jsou klíčové: Správné nastavení Meta Pixelu / CAPI, kvalitní produktový feed a dobře postavená struktura kampaní jsou pro úspěch nezbytné.
Testujte Advantage+: Při auditech často vidíme, že se nevyužívají adv+ kampaně. Nám fungují skvěle a minimálně za test rozhodně stojí.
Přidávejte často nové kreativy: Pravidelné testování a inovace ve vašich kreativách zajistí, že vaše reklama bude stále svěží a atraktivní pro vaše potenciální zákazníky.
Nebojte se expandovat: Rozšiřování vaší značky na nové trhy vyžaduje důkladný výzkum a strategický přístup. To však může vést k významnému růstu tržeb.