Říjen přinesl na sociálních sítích několik novinek. Které to jsou? Vybrali jsme pro vás 4 nejzásadnější.
Změny na Instagramu z důvodů voleb v USA
Instagram se rozhodl bojovat proti dezinformacím, kterých se na této soc. síti vyrojilo v poslední době příliš mnoho. Souvisejí primárně s prezidentskými volbami.
Pokud hledáte na Instagramu určitý hashtag, máte 2 možnosti, jak vyhledávat – Hlavní a nejnovější.
V kategorii “Hlavní” se zobrazují posty, které mají vysokou míru zapojení publika a podle Instagramu by vás mohly zajímat.
V sekci “Nejnovější” se zobrazují příspěvky dle času, kdy byly přidány. A právě tuto funkci se Instagram rozhodl zrušit.
Tato změna se týká pouze amerických uživatelů. Je k zamyšlení, jakým způsobem Instagram chce regulovat šíření desinformací a zdali zamezení této funkce je ku prospěchu či nikoliv.
Aplikace Whatsapp představila novinku – nakupování přímo v chatu
Poté co Facebook v roce 2014 koupil aplikaci Whatsapp, bylo jasné, že jedním z kroků bude monetanizace této chatovací platformy. Po pár neúspěšných pokusech přidání prvku, na kterým by společnost vydělávala, opět přichází s novinkou.
Firmy nyní budou moci přidat katalog s produkty a lidé tak mohou nakupovat přímo v aplikaci Whatsapp. Jednoduché a přehledné. V České republice mnoho firem nevyužívá Whatsapp pro byznysové účely, ale i pár výjimek najdeme. Uvedeme jeden příklad za všechny: prémiové knihkupectví Book Therapy používá Whatsapp pro online prodej knih.
Instagram přidává nové možnosti Stories
Kdo se občas nostalgicky nepodívá do galerie telefonu a u toho vzpomíná na to, co “bylo”? Instagram se rozhodl uživatelům tento zvyk ulehčit a přichází s novými prvky. Kalendář a mapa světa. Můžete tak jednodušeji vyhledávat dle konkrétního data nebo polohy. Za těch pár let jsme přidali hezkou řádku stories z různých míst, tak je čas se vydat do minulosti a zavzpomínat na všechny krásné procestované místa. Tuto funkci naleznete na svém profilu v sekci “Archiv”, kde si zvolíte konkrétní zobrazení.
Profesní síť nechce být pozadu, aneb LinkedIn Stories
LinkedIn mnohé překvapil, když představil novou funkci: LinkedIn Stories. Tak jako Facebook a Instagram, i tato sociální síť se vydává na cestu sdílení obsahu, který bude k vidění pouze 24 hodin. Důvod je prostý: LinkedIn stories by měly na této profesní síti odlehčit atmosféru od všudypřítomného byznysu.
Kterou novinku na sociálních sítích vyzkoušíte jako první?