Je možné v dnešní velmi konkurenční době prorazit s e-shopem pouze o jednom produktu ve více barevných provedeních? Ano! A nyní vám povíme, jak se nám to podařilo s e-shopem Warmie.
Warmie je hebká mikinová deka s rukávy určená k zachumlání a odpočinku. Majitel e-shopu, Tobias, se na nás obrátil s tím, že potřebuje pomoci s výkonnostní reklamou a připravit e-shop na hlavní sezónu. Přes svůj skvělý produkt a velký počet spokojených zákazníků hledal způsob, jak efektivněji využívat digitální marketingové kanály a zvýšit obrat.
Maximální obrat v hlavní sezóně s PNO do 15 %
Když se na nás Tobias obrátil, měl všechny hlavní předpoklady pro úspěch: skvělý produkt, který už si získal srdce tisíců zákazníků, vyladěný e-shop s konverzním poměrem okolo 5 % a historická data z předchozí sezóny, kdy se o kampaně staral sám.
I přesto cítil, že může jít v digitálním marketingu ještě dál. Chtěl zlepšit své Google Ads, pořádně rozjet Meta Ads i TikTok Ads, posílit e-mail marketing a SEO.
Naším společným cílem bylo připravit Warmie na hlavní nákupní sezónu, tedy období od října do prosince, a dosáhnout co nejlepšího obratu s maximálním PNO 15 %. Ambiciózní? Ano. Nemožné? Určitě ne!
A tak jsme si plácli a pustili se do toho. 😎
A nyní se dozvíte… 👀
Jak jsme na to šli.
Když jsme se pustili do práce na strategii pro Warmie, věděli jsme, že klíčem k úspěchu bude primárně kreativa. U jednoproduktových e-shopů není tolik prostoru hrát si s nabídkou a testovat různé produkty. Máte jeden produkt a z něj musíte vytřískat maximum.
Vzhledem k cílové skupině, která se pohybuje mezi 15-30 lety, a také povaze produktu, jsme se rozhodli pro využití platforem Meta Ads, Google Ads, TikTok Ads a jako doplňkové SEO a e-mailing.
Pojďme si nyní společně do detailu rozebrat, co jsme v kampaních dělali.
Z historických dat jsme věděli, že Meta Ads budou pro úspěch celé kampaně naprosto klíčové.
Vzhledem k tomu, že se jedná o jednoproduktový e-shop, jsme nemohli využívat katalogové kampaně ale pouze bannery a videa.
Stavebním kamenem celé propagace byly tedy kvalitní podklady do reklam. Naštěstí nám klient předal dostatek skvělých obrázků a videí nejen od něj, ale také přímo od spokojených zákazníků. Měli jsme tak opravdu z čeho čerpat!
Společně jsme vytvořili velké množství prodejních bannerů.
Sestříhali jsme videa od klienta a zákazníků do skvělých prodejních Reelsek.
Ale HLAVNĚ jsme hodně těžili z UGC (User Generated Content) reklam, tedy obsahu vytvořeného samotnými uživateli. Proč? Protože jsme věděli, že autentické recenze a obrázky produktů od spokojených zákazníků mohou potenciální zákazníky mnohem více oslovit a přesvědčit o kvalitě Warmie.
Chcete se o dozvědět více o tom, jestli funguje lépe reklama na Facebooku a nebo na Instagramu? Poslechněte si náš podcast. 🎙️
A jak vypadala struktura kampaní? Velmi jednoduše:
Návštěvníky webu můžete na Facebooku a Instagramu remarketovat až 180 dní zpětně od doby, kdy naposledy navštívili váš web. Zároveň můžete remarketovat uživatele sociálních sítí, kteří provedli nějakou interakci s vaším Instagramem či Facebookem – dali like nebo komentář na post, navštívili profil, klikli na reklamu a nebo vám třeba poslali zprávu – a to až 365 dní zpětně! V re-engagement kampani kombinujeme remarketing webu za 180 dní, interakce na sítích za 365 dní a jako třešničku na dortu dáváme 10% lookalike všech zákazníků. Toto cílení nám funguje velmi dobře!
Využívali jsme krátkodobé akce a urgence k nákupu.
Největší výzvou Meta Ads kampaní bylo nalezení kreativ, které nám přivedou nejvíce zákazníků s co největší návratností. V případě Warmie fungovala nejlépe videa.
Celkově se Meta Ads podílely na více než 75 % objednávkách a byly hlavním prodejním kanálem.
Kampaně v Google Ads jsme vytvořili dle aktuálních Best practices. Nejdříve jsme si udělali analýzu klíčových slov, které jsme využili v rámci vyhledávací sítě a při tvorbě vlastních publik pro kampaň Performance Max.
Ve vyhledávání jsme využili volnou shodu, abychom měli pokryto co nejvíce vyhledávacích dotazů spojených s mikinovou dekou. Kampaň jsme rozjeli s maximalizací konverzí a stanovenou CPA.
Abychom pokryli co nejvíce klíčových slov, využili jsme také dynamické reklamy ve vyhledávání. Díky tomu se naše reklamy zobrazily prakticky vždy, když uživatelé hledali naše produkty.
Klíčovou roli pro nás sehrála kampaň Performance Max, která nám v hlavní sezóně přinesla přes 71 % konverzí z Google Ads. V kampani jsme se drželi osvědčených postupů, v signálech máme vlastní publika, remarketingová publika i zájmy uživatelů. Využili jsme skvělé grafické podklady od klienta.
Struktura kampaní vypadala takto:
V období Black Friday jsme do kampaní přidali rozšíření o propagaci a podstránky, abychom ještě více podpořili prodej. PNO do 15 % se nám dařilo držet i při vyšších rozpočtech. Velkou výzvou pro nás bylo, že jsme v průběhu roku začali na Googlu bojovat o pozornost zákazníků se spoustou konkurentů, kteří prodávali nekvalitní kopie Warmie za mnohem nižší ceny. Jedním z nich bylo například Temu.
S TikTokem jsme experimentovali, abychom oslovili mladší demografii a zvýšili povědomí o značce. I když výsledky nebyly hned od začátku nijak úžasné, experiment nám poskytl cenné informace o tom, jaký typ video obsahu nejvíce rezonuje s uživateli TikToku. Nicméně vzhledem k o poznání horšímu PNO než u Meta Ads a Google Ads jsme se rozhodli v kampaních na TikToku nepokračovat a rozpočet jsme přesunuli jinam.
Obecně nám TikTok Ads na výkon fungují výrazně hůř, než Meta Ads. Pokud ale máte opravdu mladou cílovou skupinu, nabízí se TikTok jako dobrý doplněk pro Metu, který je fajn vyzkoušet. Minimálně tam oslovíte uživatele, kteří např. nemají Facebook a Instagram.
S Warmie jsme zažili obrovský nárůst prodejů v druhé polovině hlavní sezóny. Během ní jsme vygenerovali přes 3500 objednávek s PNO 14 %. V nejlepších dnech sezóny jsme dokonce překročili denní tržby 350 000 Kč, což je pro e-shop zaměřený na jeden konkrétní produkt opravdu velký úspěch.
Naše společné cíle byly na začátku ještě o něco vyšší, ale v roce 2023 jsme se potýkali s řadou externích makroekonomických vlivů – od vysoké inflace až po meziroční pokles v e-commerce. I přes to se ale podařilo vytěžit z předvánoční sezóny maximum.
Daniel Bauer
Co-founder & Project manager
Dan Sedláček
PPC specialist
Ivana Šimková
Graphic designer
Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.
E-mail: hello@socials.cz