Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

Okurková sezóna je období mimo hlavní sezónu e-shopu, kdy klesá objem objednávek, návštěvnost webu i celkový zájem zákazníků. Tento klidnější čas je ideální k přípravě na nadcházející sezónu, optimalizaci procesů, zavádění nových produktů a strategií či k detailní kontrole nastavení a výkonu vašich PPC kampaní. 

Připravili jsme pro vás článek zaměřený na nejčastější chyby PPC kampaní, které jsme odhalili při auditech ve spravovaných účtech. 

Reklamní inzeráty – aktualizujte a vylepšujte své reklamy

Aktualizace inzerátů: Ujistěte se, že informace v inzerátech (např. doprava zdarma nebo slevy) jsou aktuální. Staré informace mohou zákazníky zmást nebo odradit.

  • Tip: Pokud na e-shopu probíhají pravidelné akce a chcete slevy zmiňovat v reklamních inzerátech, vyzkoušejte personalizátory reklam pomocí Google Sheet. Získáte tak možnost změnit nadpis či popis reklamy jedním přepsáním řádku v Google Sheet.

Responzivní bannery: Kontrolujte aktuálnost kreativ. Aktuální a atraktivní kreativy mohou výrazně zvýšit míru prokliku.

Síla reklamy: Posilte reklamu přidáním nových obrázků, nadpisů a popisků. Vyhodnoťte výkon dosavadních podkladů a na základě toho upravte obsah reklam.

  • Tip: Ne vždy se podaří získat vynikající sílu reklamy. Pokud chcete mít reklamní inzeráty pod kontrolou a přišpendlíte některé nadpisy tak, aby se vždy zobrazovaly, pravděpodobně vám to sílu reklamy sníží.

Správné landing page: Ujistěte se, že reklamy vedou na správné cílové stránky, které jsou relevantní pro inzerovaný obsah a usnadňují návštěvníkovi nákup produktu.

  • Tip: Pro průběžnou kontrolu si nasaďte scripty na pravidelnou kontrolu stránek 404.

Optimalizujte remarketingové a display kampaně

Seznamy a publika: Aktualizujte remarketingové seznamy a vlastní publika. Správně segmentovaná publika zvyšují relevanci a účinnost kampaní.

  • Tip: Pokud využíváte více specifická publika na značky nebo kategorie, zkontrolujte, zda se načítají a mají dostatečnou velikost. Jakékoliv změny URL na webu inzerenta mohou velikost a načítání publik ovlivnit.

Cílení a vyloučení: Pro dosažení požadovaných výsledků reklamy zkontrolujte její správné cílení a vyloučení publik.

  • Tip: Nejčastěji vidíme chyby u vyloučených publik. Pokud nechcete zobrazovat remarketing lidem, kteří nakoupili, vylučte je z příslušné reklamní sestavy nebo kampaně. Pokud máte Display kampaně cílené na zájmy, vylučte publika, která navštívila váš web a zacilte je pomocí remarketingu.

Seznamy zákazníků: Ujistěte se, že jsou aktuální a zaměřené na správné zákazníky. Pokud je dosud nevyužíváte, zvažte jejich zařazení do kampaní.

  • Tip: Některé e-mailingové nástroje (např. LeadHub) umožňují propojení s Google Ads a Sklikem. Umožní vám rychlou segmentaci zákazníků a vytváření seznamů a pravidelnou aktualizaci.

Optimalizované cílení: Ověřte, zda používáte optimalizované cílení a sledujte jeho výkon. Je možné, že v rámci remarketingu nebude efektivní.

  • Tip: Často jej u remarketingových kampaní vypínáme, určitě ale doporučujeme otestovat jeho výkon, který může překvapit.

Kde se reklamy zobrazily: Sledujte, kde se vaše reklamy zobrazují a zkontrolujte, že se zobrazují pouze na relevantních webech, aplikacích a YouTube kanálech. 

  • Tip: Pokud máte dostatek dat, zkontrolujte si také návratnost jednotlivých umístění a případně vylučte ty neefektivní.

Bannerová slepota: Tento jev nastává, když uživatelé přestávají vnímat příliš často zobrazované bannery. Zvažte vytvoření nových a atraktivních bannerů, abyste tomuto efektu předešli a udrželi zájem publika.

  • Tip: Vytvořte si nové bannery a udělejte A/B test. Zjistíte, zda si nové bannery vedou lépe a může vám to ukázat cestu, jakým směrem se v kreativě vydat.

Frekvence zobrazení a vyloučení obsahu: V obsahové síti se ujistěte, že frekvence zobrazení není příliš vysoká, což by mohlo vést k únavě z reklamy. Dejte si také pozor na vyloučení nevhodného obsahu, aby vaše reklamy nebyly spojovány s nevhodnými weby nebo aplikacemi.

  • Tip: Ve většině případů vylučujeme mobilní aplikace na úrovni účtu, nemusíme na to pak myslet při tvorbě nových kampaní.

Vyhledávací kampaně = základ úspěchu

Vyhledávací dotazy: Analyzujte dlouhodobý výkon a vylučte dotazy bez výkonu. I když nerelevantní vyhledávací dotaz utratí “pouze” 100 Kč za rok, pokud jich bude 100, máte ušetřených 10 000 Kč!

Klíčová slova: Zkontrolujte, zda všechna klíčová slova plní své výsledky. Pokud jste netestovali volnou shodu, vyzkoušejte ji v sezóně tam, kde vám to dává smysl. Může to zvýšit dosah kampaní a přinést nové zákazníky.

  • Tip: Volná shoda vám může pomoci rozšířit zásah na různé vyhledávací dotazy, pokud využíváte chytré strategie nabídek, stojí za to ji vyzkoušet.

Publika a jejich výkon: Správně nastavená publika mohou významně zvýšit efektivitu kampaní, především těch, které využívají chytré nabídky.

Podklady: Využíváte všechny dostupné podklady? Projděte si je a doplňte chybějící.

DSA kampaně: Zkontrolujte si cílení, vyloučené URL a cílové stránky, abyste zajistili, že jsou relevantní a podporují konverze.

  • Tip: Vylučte stránky, na které nechcete zobrazovat reklamu ať neproklikáváte zbytečné peníze. Většinou se jedná o stránky: obchodní podmínky, doprava a dodání a blog (pokud je nerelevantní k produktům).

Zaměřte se na dlouhodobý výkon a optimalizaci – Performance Max (PMax) a Shopping kampaně

Kontrola dlouhodobého výkonu: Analyzujte výkon produktů, značek nebo kategorií z dlouhodobého hlediska. 

  • Můžete dále pracovat s produkty, které neplní vaše cíle nebo identifikovat zombie produkty. 
  • Případně se vám může ukázat pohled na lepší segmentaci vašich kampaní a díky tomu můžete zvýšit výkon v následující sezóně.

Signály: Projděte si signály a připravte si test nových. Využívejte remarketingová publika, vlastní seznamy a naplánujte si test nových zájmových publik.

Kreativy: Zkontrolujte sílu reklamy, aktuálnost textů a další podklady. Pokud nevyužíváte videa, připravte si v editoru horizontální, vertikální a čtvercové video, vyvarujete se zobrazování automatických vytvořených videí.

Skripty: Pokud jste tak ještě neučinili, vyzkoušejte skripty pro kontrolu výkonu, což vám umožní efektivně sledovat výkon PMax kampaní.

Automatická doporučení

Máte aplikovaná pouze ta doporučení, která opravdu chcete? Vyhněte se těm, která mohou negativně ovlivnit výkon kampaní. Automatická doporučení mohou být užitečná, ale je důležité je mít pod kontrolou.

Doporučení na závěr

Vytvořte si check list a kampaně pravidelně kontrolujte, abyste měli jistotu, že vše běží tak, jak má. Podrobná kontrola a optimalizace PPC kampaní během okurkové sezóny vám pomůže být připraveni na hlavní sezónu a dosáhnout lepších výsledků. Potřebujete pomoct s nastavením kampaní? Ozvěte se nám na hello@socials.cz!

Summary
Okurková sezóna - příležitost pro detailní kontrolu kampaní
Article Name
Okurková sezóna - příležitost pro detailní kontrolu kampaní
Description
🥒 Okurková sezóna je období mimo hlavní sezónu e-shopu, kdy klesá objem objednávek, návštěvnost webu i celkový zájem zákazníků.
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz