Určujete návratnost investic do výkonnostního marketingu primárně pomocí metriky PNO? Pokud ano a používáte jako zdroj návštěvnosti reklamy na Facebooku, pravděpodobně vás nebaví neustále přepočítávat návratnost z ROAS na PNO.
Naštěstí existuje jednoduché řešení, jak PNO sledovat přímo ve Facebook Ads (správci reklam na Facebooku) — vlastní sloupce.
Ve Facebook Ads si můžete na pár kliknutí vytvořit vlastní sloupec, zadat vzoreček a sledovat takřka jakoukoli metriku, která vám ve Facebook Ads chybí. Pojďme se podívat, jak na to.
Krok 1 – Přejděte do Facebook Ads a v pravé horní části klikněte na tlačítko se třema svislýma čárkama (sloupce). Následně sjeďte úplně dolu a klikněte na “Přizpůsobit sloupce“.
Krok 2 – Vedle tabulky pro vyhledávání klikněte na “Vytvořit vlastní metriku“.
Krok 3 – Pojmenujte metriku a vyplňte vzoreček pro výpočet PNO. Pak už jen stačí kliknout na “Vytvořit metriku“.
Nyní už jen zkontrolujte, že máte metriku přidanou ve výběru zobrazených sloupců. Pokud ano, máte hotovo!
Hodnota nákupů a PNO bez DPH
Spousta e-shopových řešení má zabudovaný modul pro Facebook Pixel. To je velmi příjemné, protože nemusíte platit často desítky tisíc korun programátorovi, aby vám Pixel nastavil. Pouze vezmete kód, vložíte ho do tabulky a je hotovo.
Mají to takto řešené Shopify, WooCommerce (pomocí pluginu), Shoptet, BigCommerce a spoustuadalších.
Problém je ale v tom, že většina těchto řešení odesílá hodnotu objednávek s DPH, ale za reklamní kredit platíte částky bez DPH. Výsledná návratnost investic ve Facebook Ads je o 21% (aktuální sazba DPH) vyšší, než je realita.
Můžete s tím samozřejmě počítat a 21% vždy odečíst, ale je to zbytečná manuální práce navíc. Určitě je nejlepší, když částku bez DPH zasíláte rovnou z webu, ale ne vždy je jednoduché to nastavit. Například zmíněný Shoptet to umí, ale zahraniční platformy spíše ne.
Nevěšte ale hlavu. Můžete si vytvořit vlastní sloupec, který bude ukazovat hodnotu objednávek bez DPH. Postup pro vytvoření vlastní mteriky je stejný, pouze se liší vzorec.
Pro hodnotu nákupů bez DPH vypadá takto:
Pro PNO bez DPH takto:
Shrnutí
Díky vlastním metrikám můžete zjistit velmi zajímavé údaje a jejich použití je prakticky neomezené. Máte možnost upravit data ve svém účtu tak, abyste mohli dělat lepší rozhodnutí při optimalizaci kampaní na Facebooku.
Napište nám do komentářů, jaké další zajímavé metriky používáte.