Spolu s informací o nadcházejícím zemětřesení na poli výkonnostní reklamy na sociálních sítích, kterou je zásadní změna v doručování a vyhodnocování reklam na zařízeních Apple s iOS 14, se objevila ještě jedna zajímavá věc, na kterou většina správců firemních stránek na Facebooku pravděpodobně již zapomněla.
A tím je verifikace domény na Facebooku.
V souvislosti s iOS 14 Facebook doporučuje verifikovat doménu především těm, kteří sdílí Facebook Pixel s jinými účty, Protože díky novému omezení bude možné přes Pixel měřit pouze 8 eventů na doménu.
Dle studie Hexact (2019) stále více než 97 % domén není Facebookem verifikováno. Studie je sice již starší, ale nedělejme si velké iluze, že se toto číslo zásadním způsobem změnilo.
Proč tomu tak je? Pravděpodobně proto, že Facebook tuto možnost příliš nekomunikoval a většina správců stránek neví, že je vůbec možné doménu verifikovat a už vůbec nemají ponětí o výhodách, které jim to přinese.
Pojďme to změnit.
Výhody verifikace domény na Facebooku
Co vám tedy verifikace domény opravdu přinese a proč ji věnovat 10 minut svého času?
1 – Kontrola nad náhledy odkazů v příspěvcích
Asi tím hlavním důvodem, proč doménu verifikovat, je úprava náhledů (thumbnailů) odkazů, které sdílíte na Facebookové firemní stránce. Kvůli bezpečnosti zrušil Facebook možnost editovat náhledy odkazů a podmínil je právě verifikací domény. Byl to dobrý krok, protože se tak nemůže stát, že někdo cizí bude editovat náhled odkazu na váš web.
To znamená, že díky verifikaci domény budete mít kompletní kontrolu nad náhledy odkazů, které publikujete na svoji firemní stránku. Nejen nad jejich podobou, ale i nad tím, kdo je může editovat.
Postup, jak doménu ověřit, si ukážeme za chvíli. Nejdřív si ale pojďme ukázat, jak upravit nadpis a obrázek odkazu po verifikaci domény.
Začněte s vytvářením nového příspěvku, vložte odkaz a počkejte, až se ukáže náhled. Následně upravte nadpis a nahrajte jiný náhledový obrázek. A je hotovo. 🙂
2 – Zabezpečení domény
Již jsme toto téma nakousli, ale díky verifikaci domény bude mít váš Business Manager naprostou kontrolu nad podobou odkazů. Nemůže se tedy stát, že někdo poškodí vaši značku tím, že publikuje odkaz s upraveným náhledem.
Zároveň budete mít kontrolu nad eventy z Facebook Pixelu, což bude s nástupem omezení měření v iOS 14 velmi užitečné.
Jak verifikovat doménu na Facebooku
Verifikace domény není složitá, ale budete možná potřebovat asistenci programátora nebo minimálně přístup do administrace webu. Nejprve ale musíme Facebooku o doméně říci a získat verifikační kód. Pojďme se do toho pustit.
Krok č.1 – Přejděte do nastavení vašeho Facebook Business Manager účtu, v levém sloupci vyberte “Bezpečnost značky” a následně “Domény”. Pokud žádné domény zatím přidané nemáte, klikněte na modré tlačítko “Přidat”.
Do textového pole napište vaši doménu ve tvaru “mojedomena.cz“, tedy bez https a www, a přidejte doménu.
Nyní je třeba vybrat způsob, jakým doménu verifikujete. Máte na výběr ze 3 možností:
- Ověření pomocí DNS
- Nahrání souboru HTML do webu
- Vložením meta tagu do hlavičky webu
Pokud si nebudete vědět rady, obraťte se na programátora vašeho webu, není to nic složitého.
Krok č.2 – Po úspěšné verifikaci domény musíte doménu propojit se stránkou, která bude mít možnost editovat náhledy odkazů. Pokud takových stránek máte více, přidejte je všechny.
Po připojení položky přidejte stránce přístup k doméně a vyberte, kdo bude mít možnost odkazy upravovat.
A máte hotovo. Vaše doména je ověřená a spárovaná se stránkou. Nyní můžete upravovat náhledy odkazů, které na svoji stránku přidáte.
Souhrn
Ověření domény vám zabere jen několik minut, ale rozhodně se vyplatí. S nástupem iOS 14 můžeme očekávat i další restrikce a zabezpečení. Je pravděpodobné, že ověření domény bude v budoucnu povinné. Díky ověření získáte kontrolu nad náhledy odkazů z vašeho webu, což se hodí nejen kvůli úpravě vzhledu příspěvků, ale také kvůli navýšení bezpečnosti vaší značky na Facebooku.
Pingback:Ověření domény na Facebooku: K čemu se hodí? | Tomáš Černovský