Mít katalog produktů na Facebooku je pro e-shopy, které chtějí dosáhnout zajímavějších prodejních výsledků, povinnost.
Katalog vám zpřístupní několik velmi užitečných funkcí s možností je dále zakomponovat do svého marketingu na sociálních sítích.
Co je katalog produktů na Facebooku?
Jedná se o soubor produktů na vašem webu nahraný ve vaší administraci na Facebooku. Je dobré říci, že nemusíte mít na Facebooku nahrané jen produkty z e-shopu, ale také zde můžete mít například letenky, hotely, destinace, automobily nebo i nemovitosti.
Produktový katalog pro každou výše zmíněnou kategorii má trochu odlišné parametry. V našem článku se budeme věnovat především katalogu produktů pro e-shopy.
K čemu katalog produktů slouží?
- Dynamický remarketing na Facebooku a Instagramu
Pomocí dynamického remarketingu zobrazujete lidem konkrétní produkty, které si na vašem webu prohlédli nebo přidali do košíku. Dynamický remarketing může zvýšit ROI (návratnost investice do reklamy) až o desítky procent.
- Obchod na Facebooku
Prezentujte své produkty také na firemní stránce na Facebooku. Obchod si můžete vytvořit po nahrání katalogu produktů nebo přímo v nastavení záložek na firemní stránce. Je možné mít obchod na Facebooku i bez katalogu, nevýhodou ale je, že musíte produkty nahrát ručně a nebudou se automaticky aktualizovat.
- Označování produktů v příspěvcích na Facebooku
S obchodem na Facebooku souvisí také označování produktů. Je možné označit všechny produkty přidané ve vašem obchodu na Facebooku a to v průběhu vytváření příspěvku.
- Označování produktů v příspěvcích a stories na Instagramu
Když propojíte katalog produktů s firemním profilem na Instagramu, budete moci označovat produkty v příspěvcích a stories. Lidé se tak budou moci z příspěvků prokliknout přímo na stránku daného produktu na vašem webu.
Jak vytvořit katalog produktů
#1 – Přejděte do nastavení svého Facebook Business Manager (business.facebook.com). V levém menu vyberte “Zdroje dat” a vyberte “Katalogy”. Po otevření klikněte na “Vytvořit katalog”.
Nemáte Business manager zatím založený? Založte si ho podle našeho článku o Facebook Business Manager.
#2 – Nyní si vyberte typ položek, které chcete do Facebooku nahrát a pojmenujte katalog. Vyberte “E-commerce” a klikněte na “Pokračovat”. V dalším kroku vyberte, kdo má mít ke katalogu přístup a s jakým Facebook Pixelem chcete katalog spárovat.
Přidejte zdroj dat o produktech
Přejděte do katalogu produktů. Nyní přidáme do katalogu první produkty.
#1 – V katalogu vyberte “Zdroje dat” a následně “Přidat produkty”.
#2 – V tomto kroku vyberete, jakým způsobem chcete produkty přidat. Vyberte “Použít zdroje dat” a klikněte na pokračovat.
#3 – Pojmenujte zdroj dat a vyberte správnou měnu. Vyberte “Naplánovaný zdroj a do kolonky URL zdroje dat vložte URL vašeho produktového Feedu. Pokud máte feed na webu chráněný heslem, zadejte ho níže.
Měli byste mít připravený zdroj produktů (Feed) z vašeho webu. Pro Facebook můžete použít stejný Feed produktů jako pro Google. Pokud ho nemáte, kontaktujte vašeho vývojáře, aby jej pro vás vytvořil. E-commerce platformy jako jsou Shoptet, WooCommerce nebo Shopify mají Feedy již připravené, stačí je najít a vložid do Facebooku.
#4 – Nastavte, jak často se má katalog aktualizovat. Doporučujeme co nejčastější aktualizaci, aby měl Facebook neustále aktuální data o produktech na vašem webu. Následně klikněte na “Start upload”. Produkty se následně nahrají.
Nákupy na Instagramu
Abyste mohli označovat produkty na Instagramu, musíte spárovat katalog s firemním Instagramovým účtem. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Nákupy na Instagramu” a přidejte Instagramový profil.
Obchod na Facebooku
Propojte firemní stránku na Facebooku s katalogem produktů pro možnost používání obchodu na Facebooku a označování produktů v příspěvcích. Přejděte do “Použít případy”, vyberte “Obchod stránky na Facebooku” a přidejte firemní stránku.
Shrnutí
Katalog produktů vám přinese velké výhody. Od dynamického remarketingu až po označování produktů přímo v příspěvcích na Instagramu.
Využijte ho přímo ve správě reklam na Facebooku.