Všichni už to jistě moc dobře znáte – chvíli se pomyslné dveře vašeho e-shopu trhnou, že nestačíte koukat, a jindy je to zase hotová okurková sezóna. Je to k zbláznění, ale není náhoda, že tato období přichází s určitou pravidelností a většinou se tak dají i předvídat. A my vás vyzýváme: Pojďte těch příznivějších dnů využít a vytěžit z nich maximum, ať se pak v línějších obdobích nemusíte stresovat.
Začátek roku a výprodeje
První možností k prodeji v novém roce jsou povánoční výprodeje. Lidé jsou historicky navyklí na zlevněné produkty po Vánocích a někteří dokonce na tyto výprodeje vyloženě čekají. A dá to rozum, Česká republika je stále národ milovníků slev a různých akcí. Nezapomeňte tedy udělat na svém e-shopu výprodejovou akci, kde poskytnete starší modely ležící na skladě za lepší cenu a začněte nový rok s příjemnou peřinou pro nadcházející měsíce. Výprodeje obvykle trvají celý leden, někde ale přesahují až do poloviny února a slevy bývají skutečně vysoké.
Svatý Valentýn
Další skvělou příležitostí, jak nalákat zákazníky na váš e-shop, je svátek zamilovaných neboli Valentýn. Ne jeden Čech by mohl namítat, že to přece není český svátek a nikdo ho tu neslaví. No, ať už je to jak chce, tak jedno je jasné. Na Valentýna se rozhodně prodává, a to i ve světe e-commerce. Valentýnské akce začínají už od druhé poloviny ledna a pokračují až do 14. února. Nejvíce se prodávají klasické dárkové předměty, ale ačkoliv váš e-shop nenabízí typické valentýnské zboží, tak je možné z tohoto svátku profitovat. O tom, jak to udělat, se dočtete v našem článku Jak prodat (třeba i) rakety na Valentýna.
Den Matek
Druhá květnová neděle každoročně hlásá, že slavíme Den matek. A jelikož naše maminky milujeme a obdivujeme, tak se to pro většinu národa jeví jako skvělá příležitost, jak jim poděkovat a udělat radost něčím pěkným. Krom květin, svíček a bonboniér frčí i jiné dárkové předměty či produkty, ze kterých dárkové předměty vytvoříte. Zamyslete se, co by z vašeho e-shopu mohlo potěšit nějakou maminu a ukažte to zákazníkovi.
Kampaň na Den matek je ideální vypouštět cca měsíc či pár týdnů předem, ať se na ni zákazníci mohou připravit a balíčky stihnou dojít. A pokud zařadíte do nabídky nějaké zvýhodněné nebo tematické balíčky, jedině dobře.
Den Dětí
Dětské e-shopy mají skvělou šanci ke zvýšení prodejů před 1. červnem, kdy se koná Den dětí. Stejně jako tomu bylo u Dnu matek, kampaň je třeba naplánovat předem a dobře na ni připravit vaše zákazníky. Není to totiž tak známá akce, jako je třeba Black Friday. Den dětí je ale jednodušší na provedení, jelikož stačí na dětské zboží hodit slevu nebo výhodnou nabídku a úspěch máte téměř zaručený.
Den otců
A když už tu máme maminky a děti, nezapomeňme ani na Den otců, který je datován na 16. června. Není sice v ČR tolik populární, ale postupně se jeho obliba zvyšuje. Pravidla platí podobná, jako tomu bylo u Dnu matek a dětí – je třeba lidem tento svátek připomenout, navnadit je nápaditou nabídkou a začít s kampaní včas.
Black Friday
Období, kdy si každý e-shopář může začít mnout ruce, po dlouhé klidnější sezóně, je určitě to předvánoční. To začíná listopadovými akcemi Black Friday, který se z Ameriky už hezky zabydlel i u nás. A těší se velké oblibě! Black Friday je geniální ve své univerzálnosti, může z něj tedy profitovat opravdu každý. Je jedno, jestli prodáváte oblečení, doplňky, dětské hračky, bazény nebo cokoliv jiného. Při Black Friday prodáte snad cokoliv, ale zvítězí ten, kdo udělá lákavější nabídku.
Předvánoční nákupy
Černý pátek každoročně odstartuje nákupní mánii po celém světě. A pak už se to jenom točí. Online i offline prodejci zažívají žně. Kdo je ale připraven, rozhodně netratí. Předvánoční nákupy jsou prostě sázka na jistotu! Když si tedy připravíte lákavou nabídku, jako jsou například vánoční balíčky nebo dárkové sety, pak vám toto období zaručí klidnější spaní na několik dalších měsíců.
Náše další tipy
Každý e-shop je samozřejmě jedinečný a na různá období může reagovat jinak. Pokud vás trápí nízký obrat, tak myslete na to, že se vždy dá pro jeho zvýšení něco dělat. Můžete třeba udělat svou individuální výprodejovou akci, kde se zbavíte přebytečných ležáků ve skladu. Nebo najděte mezinárodní dny, které souvisí s vaším e-shopem, a vytvoříte si tak originální příležitost ke zvýšení prodeje. Oblíbené jsou i narozeninové akce na oslavu vaší značky. Dá se toho vymyslet spoustu. Stačí se jen dívat kolem sebe a hledat příležitosti.
Co je ale možné udělat pro stabilní objednávky po celý rok a bez větší práce, tak to je dobré nastavení výkonnostní reklamy. Ta vám dokáže extrémně pomoci jak ke zvýšení prodeje při výše zmíněných výjimečných dnech, tak ale i v okurkové sezóně. Své o tom ví náš klient, Černá na bílé, kterému jsme pomohli k navýšení obratu o 30 % v mimo sezóně.
Pokud si s výkonnostní reklamou nevíte rady, určitě se nebojte nás kontaktovat, třeba vám pomůžeme něco vymyslet.