Výkonnostní marketing (nebo také performance marketing) je forma marketingu zaměřující se na dosahování konkrétních cílů a měření účinnosti kampaní na základě konkrétních výsledků.
Hlavní cíle výkonnostního marketingu jsou:
- maximalizovat návratnost investic (ROI),
- co nejefektivněji využít reklamní rozpočet,
- dosáhnout konkrétních akcí ze strany uživatele (nákupy, registrace, stahování aplikací nebo vyplnění formulářů).
Oproti tradiční reklamě, která se zaměřuje především na zvyšování povědomí o značce a její vizibilitu, se performance marketing soustředí na přímé akce uživatele.
Předtím, než se výkonnostnímu marketingu začnete věnovat, měli byste udělat tyto následující kroky:
Stanovte si konkrétní cíle pro výkonnostní marketing
Definujte, jaké akce by měli uživatelé provést v důsledku vaší reklamní kampaně. Pokud například provozujete e-shop, může váš cíl nejčastěji spočívat ve zvýšení počtu nákupů.
Popište si svou cílovou skupinu
Zjistěte, kdo je vaše cílová skupina a jaké jsou její preferované kanály a platformy. To vám umožní efektivněji cílit vaše reklamy a oslovit tak relevantní uživatele.
Zvolte vhodnou reklamní platformu
Existuje mnoho reklamních platforem, jako jsou Google Ads, Facebook Ads, Srovnávače zboží, Tiktok Ads, LinkedIn Ads… Vyberte ty, které nejlépe odpovídají vašim cílům, předem definované cílové skupině a jsou vhodné pro provozování performance marketingu vašeho zaměření.
Vytvořte lákavou reklamní kampaň
Navrhněte atraktivní nabídku a akce pro výkonnostní reklamu, které osloví vaši cílovou skupinu a podpoří ji k provedení požadované akce vedoucí ke splnění cíle. Důležité je se zaměřit na klíčové výhody a hodnoty, které vaše produkty nebo služby nabízí a ty pak konzistentně prezentovat.
Monitorujte a měřte výsledky
Pozor, tohle je pro výkonnostní marketing velmi důležité! Sledujte výkon vaší výkonnostní kampaně pomocí nástrojů pro analýzu dat a monitorujte tyto klíčové ukazatele výkonnosti (KPI):
- PNO (podíl nákladů na obratu),
- konverzní poměr,
- CPA (náklady na akvizici zákazníka),
- ROI (návratnost investic).
Díky sledování těchto ukazatelů se můžete jednoduše průběžně informovat o účinnosti vaší kampaně a případně vám pomůže provádět potřebné úpravy.
Optimalizujte kampaně
Na základě analýzy dat a výsledků provádějte úpravy a optimalizace vašich reklamních kampaní. Testujte různé cílové strategie a taktiky. Testování různých reklamních kreativ, cílových skupin, nabídek a výzev k akci vám pomůže zjistit, co nejlépe funguje. Pro získání co nejlepšího výkonu experimentujte s různými reklamními formáty, jako jsou textové/obrázkové inzeráty, videa nebo interaktivní reklamy. Jenom tak dokážete mít váš e-shop úspěšný performance marketing.
Budujte si databázi a využívejte remarketing
Sbírejte data o uživatelích, kteří projevili zájem o vaše produkty či služby. Následně využijte remarketingové výkonnostní kampaně pro opakované oslovení a přesvědčení těchto uživatelů k provedení požadované akce. Díky remarketingu získáte zpět návštěvníky vašich webových stránek a zvýšíte tak konverzní poměr.
Sledujte trendy a novinky
Digitální marketing je dynamické prostředí, které se neustále vyvíjí. Sledujte nové trendy a technologie, které se objevují v oblasti online výkonnostní reklamy. Buďte otevření inovacím a využívejte nové nástroje a možnosti pro vylepšení svých kampaní.
Pokud nevíte co a jak, obraťte se na odborníky
Nemáte dostatečné znalosti, zkušenosti nebo si jen nejste jistí tím, co děláte? Spolupracujte s odborníky nebo agenturami, které se na toto specializují. Pomohou vám s nastavením a správou kampaní, optimalizací výkonu, s dosažením vašich cílů, ale HLAVNĚ vám ušetří čas, nervy a peníze.
Zajímá vás konkrétní nabídka? Spojte se s námi prostřednictvím e-mailu hello@socials.cz, rádi vám pomůžeme!
Chcete to nejdříve zkusit sami? Pak si stáhněte ZDARMA náš e-book “Jak propagovat e-shop pomocí placené reklamy”, kde vám tuto problematiku popisujeme dopodrobna.