Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Výkonnostní marketing (nebo také performance marketing) je forma marketingu zaměřující se na dosahování konkrétních cílů a měření účinnosti kampaní na základě konkrétních výsledků.

Hlavní cíle výkonnostního marketingu jsou:

  • maximalizovat návratnost investic (ROI),
  • co nejefektivněji využít reklamní rozpočet,
  • dosáhnout konkrétních akcí ze strany uživatele (nákupy, registrace, stahování aplikací nebo vyplnění formulářů).

Oproti tradiční reklamě, která se zaměřuje především na zvyšování povědomí o značce a její vizibilitu, se performance marketing soustředí na přímé akce uživatele.

Předtím, než se výkonnostnímu marketingu začnete věnovat, měli byste udělat tyto následující kroky:

Stanovte si konkrétní cíle pro výkonnostní marketing

Definujte, jaké akce by měli uživatelé provést v důsledku vaší reklamní kampaně. Pokud například provozujete e-shop, může váš cíl nejčastěji spočívat ve zvýšení počtu nákupů.

Popište si svou cílovou skupinu

Zjistěte, kdo je vaše cílová skupina a jaké jsou její preferované kanály a platformy. To vám umožní efektivněji cílit vaše reklamy a oslovit tak relevantní uživatele.

Zvolte vhodnou reklamní platformu

Existuje mnoho reklamních platforem, jako jsou Google Ads, Facebook Ads, Srovnávače zboží, Tiktok Ads, LinkedIn Ads… Vyberte ty, které nejlépe odpovídají vašim cílům, předem definované cílové skupině a jsou vhodné pro provozování performance marketingu vašeho zaměření.

Vytvořte lákavou reklamní kampaň

Navrhněte atraktivní nabídku a akce pro výkonnostní reklamu, které osloví vaši cílovou skupinu a podpoří ji k provedení požadované akce vedoucí ke splnění cíle. Důležité je se zaměřit na klíčové výhody a hodnoty, které vaše produkty nebo služby nabízí a ty pak konzistentně prezentovat.

Monitorujte a měřte výsledky

Pozor, tohle je pro výkonnostní marketing velmi důležité! Sledujte výkon vaší výkonnostní kampaně pomocí nástrojů pro analýzu dat a monitorujte tyto klíčové ukazatele výkonnosti (KPI):

  • PNO (podíl nákladů na obratu),
  • konverzní poměr,
  • CPA (náklady na akvizici zákazníka),
  • ROI (návratnost investic).

Díky sledování těchto ukazatelů se můžete jednoduše průběžně informovat o účinnosti vaší kampaně a případně vám pomůže provádět potřebné úpravy.

Optimalizujte kampaně

Na základě analýzy dat a výsledků provádějte úpravy a optimalizace vašich reklamních kampaní. Testujte různé cílové strategie a taktiky. Testování různých reklamních kreativ, cílových skupin, nabídek a výzev k akci vám pomůže zjistit, co nejlépe funguje. Pro získání co nejlepšího výkonu experimentujte s různými reklamními formáty, jako jsou textové/obrázkové inzeráty, videa nebo interaktivní reklamy. Jenom tak dokážete mít váš e-shop úspěšný performance marketing.

Budujte si databázi a využívejte remarketing

Sbírejte data o uživatelích, kteří projevili zájem o vaše produkty či služby. Následně využijte remarketingové výkonnostní kampaně pro opakované oslovení a přesvědčení těchto uživatelů k provedení požadované akce. Díky remarketingu získáte zpět návštěvníky vašich webových stránek a zvýšíte tak konverzní poměr.

Sledujte trendy a novinky

Digitální marketing je dynamické prostředí, které se neustále vyvíjí. Sledujte nové trendy a technologie, které se objevují v oblasti online výkonnostní reklamy. Buďte otevření inovacím a využívejte nové nástroje a možnosti pro vylepšení svých kampaní.

Pokud nevíte co a jak, obraťte se na odborníky

Nemáte dostatečné znalosti, zkušenosti nebo si jen nejste jistí tím, co děláte? Spolupracujte s odborníky nebo agenturami, které se na toto specializují. Pomohou vám s nastavením a správou kampaní, optimalizací výkonu, s dosažením vašich cílů, ale HLAVNĚ vám ušetří čas, nervy a peníze.

Zajímá vás konkrétní nabídka? Spojte se s námi prostřednictvím e-mailu hello@socials.cz, rádi vám pomůžeme!

Chcete to nejdříve zkusit sami? Pak si stáhněte ZDARMA náš e-book “Jak propagovat e-shop pomocí placené reklamy”, kde vám tuto problematiku popisujeme dopodrobna.

Summary
Co je to výkonnostní reklama neboli performance marketing a jak s ní začít
Article Name
Co je to výkonnostní reklama neboli performance marketing a jak s ní začít
Description
Výkonnostní marketing se zaměřuje na dosahování konkrétních cílů a měření účinnosti kampaní na základě konkrétních výsledků. ✅
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz