Není diskuzního fóra nebo reklamy s hanlivým komentářem, který netvrdí:
❌ Reklama na Facebooku už nefunguje.
❌ Facebook reklama je mrtvá!
❌ Nemá smysl inzerovat na Facebooku, nebudete mít na chleba!
S příchodem nových platforem a měnícími se trendy se zdá, že reklama na Facebooku nefunguje tolik, co dřív. Někteří přehodnocují význam Facebooku ve svých reklamních strategiích a začínají upřednostňovat Instagram či jiné sociální médium.
V tomto článku se budeme věnovat klíčovým poznatkům z nedávného podcastového rozhovoru, který se zabýval právě touto otázkou, a podíváme se blíže na to, jak si Facebook stojí ve srovnání s Instagramem, a zda inzerování na této platformě stále přináší hodnotu.
❗️Spoiler: V Socials máme jasno – inzerovat na Facebooku se stále vyplácí!
Poslechněte si celou 26. epizodu podcastu na YouTube, Spotify a nebo vaší oblíbené podcastové platformě. Souhrn podcastu naleznete níže jako článek. 👇
Facebook: Nejen přežívající, ale prosperující
Přestože se objevují názory, které tvrdí, že “Facebook je mrtvý” a že by se marketéři měli plně soustředit na Instagram jako na “nového krále”, data hovoří jinak. Facebook stále přitahuje velký počet uživatelů a generuje významný objem objednávek a konverzí pro e-shopy.
Analyzovali jsme výkon reklamních kampaní u všech našich klientů a zjistili jsme, že Facebook stále překonává Instagram v počtu konverzí (nákupů).
Přestože Instagram exceluje v případě vizuálně orientovaných produktů a oslovuje mladší demografii, pro většinu e-shopů je Facebook stále klíčovým hráčem, zvláště pro ty, jejichž cílová skupina zahrnuje starší demografii, která má finanční prostředky a ochotu nakupovat.
Vizuální obsah a kreativita – klíč k úspěchu
Jedním z důvodů, proč Instagram a Facebook vykazují odlišné výsledky, je typ obsahu, který na každé platformě rezonuje. Instagram je více vizuálně orientovaný, což znamená, že kvalitní fotky a videa mají větší šanci zaujmout a získat konverze.
Z našeho interního průzkumu vyplynulo, že kreativní a vizuálně působivé reklamy fungují lépe na Instagramu, zatímco Facebook může být více oproštěný a toleruje širší škálu obsahu.
Například na Instagramu přináší lepší výsledky formát reels či stories. Naopak na Facebooku patří mezi nejsilnější formáty reklama z katalogového feedu.
Remarketing a investice do kreativ
Další klíčovou strategií je využití remarketingu, zejména na Instagramu, kde se ukázalo, že personalizované a kreativně zpracované reklamy výrazně zvyšují angažovanost a konverze. Toto zdůrazňuje potřebu investovat do kvalitních kreativních materiálů a spolupráce s talentovanými grafiky, kteří rozumí dynamice sociálních sítí.
Nezapomeňte, že kreativa je nové cílení na Facebooku a Instagramu. Čím více si budete hrát a zkoušet nové věci, tím lepších výsledků můžete dosáhnout.
PPC vs. Meta Ads
Jaký je rozdíl mezi PPC specialisty a Facebook specialisty? Zatímco PPC kampaně vyžadují primárně analytický přístup, úspěch na sociálních sítích, jako je Facebook, se spoléhá více na kreativitu a schopnost vytvořit vizuálně lákavý a rezonující obsah a nabídku.
To naznačuje, že pro maximální využití potenciálu Facebooku jako reklamní platformy je klíčové mít v týmu silný kreativní element a stratéga, který je schopen propojit byznys e-shopu s online marketingem.
Závěr: Facebook stále drží
Je jasné, že Facebook zůstává relevantní a výkonný kanál pro digitální marketing. Ačkoli dynamika sociálních médií neustále evolvuje a platformy jako Instagram a TikTok nabízejí nové příležitosti pro e-shopy, aby oslovily specifické demografické skupiny, Facebook si zachovává svou hodnotu díky své schopnosti dosahovat širokého spektra uživatelů a generovat konverze.
Pro marketéry je důležité rozpoznat jedinečné příležitosti a výzvy, které každá platforma přináší, a přizpůsobit své strategie tak, aby využili síly každé z nich. Investice do kvalitního vizuálního obsahu, využití datově řízených přístupů a rozvoj byznys strategií pro zvýšení zapojení uživatelů a konverzí jsou klíčem k úspěchu.
Ve světě sociálních médií, kde se preference uživatelů a algoritmy neustále mění, zůstává flexibilita, inovace a schopnost přizpůsobit se klíčovými faktory pro dosažení online marketingových cílů.