Preloader logo Preloader logo
Cz En
Služby & Ceník Případové studie O nás Volné pozice 🎙️Podcast Blog Kontakt Logo

Odebírejte novinky od Socials

Přihlášení proběhlo úspěšně, děkujeme.

Špatně zadaná emailová adresa.

Prosím, odsouhlaste zpracování osobních údajů.

Když stojíte před rozhodnutím, jak vyřešit či zlepšit výkonnostní marketing vašeho e-shopu, nabízí se hned několik možností:

  • Spravovat si kampaně vlastními silami
  • Využít služeb šikovného freelancera
  • Spolupracovat s agenturou
  • Vybudovat si vlastní interní tým

Jak ale poznat, která z těchto čtyř možností je pro vás ta nejlepší? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody? A podle čeho se co nejlépe rozhodnout?

To vám povíme v následujících řádcích.

Krok 1: V jaké fázi se nacházíte?

Na začátek je důležité si říct, v jaké fázi se vaše podnikání nachází. Zejména co se velikosti e-shopu týče. Zpravidla budete v jedné z těchto kategorií:

  1. E-shop 1: Jste na startu. Dosahujete průměrného měsíčního obratu do 100.000 Kč.
  2. E-shop 2: Obchod měsíčně generuje v průměru od 100.000 Kč do 500.000 Kč.
  3. E-shop 3: Patříte mezi větší e-shopy v České republice, bavíme se o obratu do 5 milionů Kč.
  4. E-shop 4: Máte to v malíku! Pravidelně přesahujete hranici 5 milionů Kč za měsíc.

Krok 2: Jaký máte rozpočet na reklamy?

Nyní rozhodneme o tom, která ze čtyř výše jmenovaných možností je pro vás ta pravá. Vyberte si variantu podle kreditu (= rozpočtu), který aktuálně investujete nebo plánujete vynaložit do online reklamy:

  1. Bez předchozí investice do reklamy.
  2. Kredit do 30.000 Kč měsíčně.
  3. Kredit do 100.000 Kč měsíčně.
  4. Kredit nad 100.000 Kč měsíčně.

Poznámka: K výši investovaného rozpočtu do online reklamy je nutno podotknout, že každý e-shop by měl mířit na pomyslný homerun neomezeného rozpočtu. Pro začínající podniky to zní možná děsivě, ale pokud reklama vydělává (a to obvykle několikanásobně) a vy kapacitně stíháte exekutivu i logistiku, není důvod rozpočty pro reklamu omezovat.

Dobře, teď už víte na čem jste, co dál?

Pojďme si dát úvodní informace dohromady…

Krok 3: Co je pro vás nejlepší?

Výše obratu a investovaný kredit nám nyní pomohou určit, která možnost pro vás bude pravděpodobně nejvýhodnější. Prosím, mějte na paměti, že každá firma je jiná. Známe velké firmy, které spoléhají na služby freelancerů, další chtějí spolupráci pouze a výhradně s digitální agenturou. Jinými slovy, každý má jiná očekávání a požadavky.

E-shop 1: Začínající e-shop s obratem do 100.000 Kč

Pakliže se svým podnikáním začínáte nebo fungujete teprve pár měsíců, je pravděpodobné, že s Facebook či PPC reklamou nemáte žádné zkušenosti. V tomto případě pro vás bude nejlepší jedna z těchto dvou variant:

  • 1️⃣ Spravovat si reklamy vlastními silami
  • 2️⃣ Najmout si freelancera

Rozhodnete-li se pro první možnost, určitě doporučujeme, abyste si před spuštěním prvních reklam nechali správně nastavit kompletní měření. Zpravidla se bude jednat o nastavení měření v Google Analytics, Meta Pixelu, Meta katalogu, nastavení prioritizace událostí na Facebooku, ověření domény, nastavení Google Ads a Skliku, případně zbožových srovnávačů.

Nejen, že budete od začátku sbírat všechna relevantní data, ale profesionál vám také poradí, jaké kanály a relevantní nástroje si potřebujete založit před spuštěním kampaní (Google Merchant, Mergado, atd.).

Pokud víte, že si z jakéhokoliv důvodu nejste schopni spravovat reklamy sami, najměte si freelancera. Hlavním PRO argumentem je fakt, že jsou častokrát levnější než agentury.

Na druhou stranu je v dnešní době, kdy se marketingové kanály rychle vyvíjejí, skoro nemožné najít freelancera, který je schopen na 100 % obhospodařit jak PPC, tak Meta reklamu, případně další reklamní platformy. Většinou je freelancer kovaný jen v jednom marketingovém kanále, který upřednostňuje, což může váš online marketing brzdit.

TIP! Kde takového specialistu sehnat? V Socials často odkazujeme na veřejné skupiny na Facebooku, kde můžete zkusit štěstí. Jedná se například o Modrokrevníky, případně Staráme se o marketing.

A co agentura, ta smysl nemá? Z naší zkušenosti ne. Jednoduše proto, že rozjíždějící byznys zpravidla nedisponuje takovým kapitálem, který je schopný pokrýt jak měsíční reklamní spend, tak náklady na agenturu. Nehledě na to, že jako začínající e-shop nemáte historická data, tím pádem odhadování možných výsledků je tzv. věštění z křišťálové koule 👉🏻 a to je příliš velké riziko nejen pro vás, ale také pro samotnou agenturu.

I zde existuje výjimka potvrzující pravidlo❣️Máte-li unikátní produkt s velmi vysokou marží a jste investor s kapitálem, může dojít ke scénáři, ve kterém má u vás agentura se svými zdroji místo.

E-shop 2: Rostoucí e-shop

Své online podnikání máte do jisté míry rozjeté. Dosahujete obratu lehce nad 100.000 Kč měsíčně a v silnějších měsících se blížíte rozmezí půl milionu. Do reklamního kreditu vynakládáte alespoň 30.000 Kč za měsíc, v sezóně se nebojíte do svých kampaní investovat klidně i 100.000 Kč.

1️⃣ Vlastní síly

Řídíte e-shop a i v této fázi si spravujete Facebook Ads či PPC po vlastní ose? Tak to klobouček! 🎩

Na druhou stranu jste už určitě přišli na to, že byste svůj čas, místo klikání reklam, mohli využít na důležitější věci. Rozvíjet svůj byznys, usmlouvat lepší podmínky s dodavateli, efektivněji si zorganizovat sklad, domluvit si pravidelnou spolupráci se známou blogerkou, zajít si zacvičit nebo se věnovat svým dětem.

S měsíčním obratem k 500.000 Kč už opravdu stojí za to svěřit svůj online marketing freelancerovi či agentuře. Nebojte se a práci delegujte!

2️⃣ Freelancer

Pokud od začátku spolupracujete se spolehlivým “volnonožcem”, který vás posunul od startu podnikání na tuto úroveň, má smysl pokračovat. Proč měnit něco, co evidentně funguje, přináší objednávky a e-shop meziročně roste?

3️⃣ Agentura

Jak píšeme výše, se stabilním průměrným obratem 500.000 Kč za měsíc, už určitě vstupuje do hry možnost najmout si digitální marketingovou agenturu, která se za vás o správu výkonnostních kampaní postará.

Moment, kdy je online agentura vhodná vypadá tak, že za sebou už ve většině případů máte alespoň nějakou online historii, například:

  • pravidelně publikujete obsah na sociálních sítích
  • píšete blogové články
  • spravujete početnou Facebook skupinu
  • máte historická data z Google Ads, Skliku, či Facebook Ads
  • máte k ruce freelancery starající se o PPC či Meta reklamu

Sami ale cítíte, že je potřeba nový impuls.

Potřebujete například:

  • navýšit obrat a počet objednávek
  • zlepšit efektivitu e-shopu
  • dát online marketingu systém a řád
  • se ujistit, že všude vše správně měříte
  • začít pečlivě vyhodnocovat výkonnost
  • mít pocit, že se váš online marketing někam posouvá
  • vyzkoušet v kampaních nové věci

O pár řádků výše jsme si také řekli, že pro agenturu je důležitá výše investovaného kreditu. S větším rozpočtem totiž narůstá i dostupné množství dat, ze kterých je agentura schopna vyhodnotit její přidanou hodnotu a na rovinu majiteli e-shopu sdělit, zda vidí potenciál a jakých výsledků bude agentura pravděpodobně schopna dosáhnout.

Pokud vám online reklama nějakou dobu běží a je rentabilní, nebojte se oslovit agenturu, která vám může obhospodařovat všechny výkonnostní platformy pod jednou střechou.

🔥 Spolupráce s námi

Pomůžeme vám se vším výše zmíněným a často také přesáhneme hranice výkonnostního marketingu. Snažíme se být maximálně rychlí a flexibilní, protože si uvědomujeme, jak je to v dnešním světě důležité. Naši klienti si pochvalují svižnou komunikaci a jednoduché zadávání úkolů, se kterým nám pomáhá nástroj na projektové řízení Freelo. Zde dostaneme zadání o novince, kterou chtějí propagovat popřípadě společně vymyslíme akční kampaň, kterou si pak v rámci Socials týmu zpracujeme a zajistíme propagaci napříč všemi aktivními marketingovými kanály. Více o tom, jak pracujeme a postupujeme při nabírání nového klienta, si můžete přečíst v našem článku.

E-shop 3: Střední e-shop

Obratově do 5 milionů Kč s investovaným kreditem do reklamy v průměru 100.000 Kč za měsíc, se bavíme o objemech, u kterých je dost těžké spravovat jednotlivé kanály vlastními silami. Pro pořádek se ale vraťme k naší kategorizaci:

1️⃣ Vlastní síly

Troufáme si na 100 % tvrdit, že tato varianta jde z kola ven❗️ Vaším úkolem je vedení zaměstnanců, řešení problémů a zajišťování dlouhodobého růstu firmy. Je více než dobře, že znáte své úrovně PNO, umíte si přečíst měsíční report, ale v této fázi už opravdu nepotřebujete znát termíny DABA či řešit overlay do bannerů na Den matek.

2️⃣ Freelancer

Snad se nedotkneme našich online kolegů, ale i zde pochybujeme, že existuje freelancer, který by dokázal obhospodařovat všechny marketingové kanály tak kvalitně, jak je to potřeba.

💡 Řešení ovšem existuje ➡️ na každý marketingový kanál si najměte jednoho freelancera. Pokud jste si spravovali online marketing po vlastní ose, zvládnete je dirigovat. Případně doporučujeme, abyste si ke spolupráci přizvali znalého marketingového manažera, který tuto práci udělá za vás.

3️⃣ Agentura

Jak píšeme v předchozím bodě, najmout si více freelancerů je schůdná varianta. Komunikovat s nimi a průběžně je kontrolovat už, z hlediska časového, tak přijatelné není. Nákladově se s více freelancery rovněž pohybujeme na úrovni agentur. Tak proč je nezkusit? Mají za sebou zkušenosti, data a flexibilní tým specialistů.

4️⃣ Zde dává smysl přidat čtvrtou variantu – co interní tým?

Pokud budete zakládat interní tým, počítejte s tím, že musíte investovat minimálně do Meta Ads specialisty a PPCčkaře – je to tedy poměrně drahá záležitost. Moc často se totiž nestává, že se podaří najmout člověka, který bez problému zvládne efektivně obhospodařit všechny marketingové kanály. A pokud se to náhodou podaří, stává se, že si uvědomí svůj potenciál a dlouhou dobu ve firmě nezůstane – odejde za lepší nabídkou nebo na volnou nohu. Udržet si zaměstnance je řehole a celkem drahá záležitost. Předem si propočítejte, kolik vás interní tým bude stát peněz, času i managování a pro porovnání poptejte různé agentury. Pak už záleží jen na vašem uvážení.

My vám pomůžeme se vším výše zmíněným a často přesáhneme i hranice výkonnostního marketingu. Snažíme se být maximálně rychlí a flexibilní, víme jak je to v dnešním světě důležité. Naši klienti si například pochvalují svižnou komunikaci a jednoduché zadávání úkolů, se kterým nám pomáhá nástroj na projektové řízení Freelo. Tam nám zadají novinku, kterou chtějí propagovat, nebo společně vymyslíme akční kampaň, kterou si pak v rámci Socials týmu zpracujeme a zajistíme propagaci napříč všemi aktivními marketingovými kanály. Více o tom, jak pracujeme a postupujeme když nabíráme nového klienta, si můžete přečíst v našem článku.

E-shop 4: Velký e-shop

Jste profíci. Víte, co děláte a proč to děláte. Zde platí v podstatě ta samá pravidla jako pro střední e-shop, jen byste měli mít uvolněný větší budget. Můžete jít opět cestou:

1️⃣ Využijte vlastní síly! Ne, děláme si legraci. Tato varianta již opravdu nepřichází v úvahu❗️❗️❗️

2️⃣ Najměte si několik freelancerů s řídícím interním manažerem.

3️⃣ Přizvěte si agenturu.

4️⃣ Vytvořte si interní tým.

Záleží na preferencích a individuálním případu.

Výjimka potvrzuje pravidlo

Jako všude i zde existují výjimky – možná jste mladá populární značka, která za krátkou dobu získala velkou přízeň. Nebo dokážete efektivně řídit tým a máte kolem sebe tak skvělé pracovníky, že na vás naše škatulky nesedí. To vše je v naprostém pořádku. Vždy když rozhodujete o tom, kam váš e-shop dále posunout, je třeba získat informace ze všech stran, přečíst si mnohé články (jako je ten náš) a utvořit si vlastní unikátní řešení. V každém případě je ale nutné myslet na to, že se každý e-shop liší a samospasná univerzálně plošná pravidla pro všechny neexistují.

Summary
Agentura, freelancer nebo interní tým – co je lepší?
Article Name
Agentura, freelancer nebo interní tým – co je lepší?
Author
Publisher Name
Socials
Publisher Logo

Související články

Spojte se s námi a zjistěte, jak pomůžeme vašemu e-shopu růst rychleji a efektivněji 🎉

Sjednejte si schůzku přes Calendly a nebo vyplňte kontaktní formulář.

E-mail: hello@socials.cz