Při auditech reklamních účtů stále vidíme opakující se chyby, které ničí výsledky kampaní. Ve většině případů se jedná o starý přístup ke správě kampaní, kde se správce snaží mít velkou kontrolu nad účtem a nepřipustí si fakt, že Meta je již schopna najít zákazníky lépe než on.
A proto jsme se rozhodli napsat 8 základních pravidel správného nastavení Meta Ads kampaní pro e-shop. Troufáme si tvrdit, že pokud dodržíte těchto několik bodů, vaše kampaně budou s velkou pravděpodobností nastavené správně.
To ale samozřejmě neznamená, že je jejich úspěch zaručen! Pokud nemáte správně vyladěnou nabídku a e-shop, Meta Ads kampaně (ani PPC) vám nepomůžou. O tom se ale více dozvíte v našem e-booku, který si můžete stáhnout zcela zdarma: 7 faktorů, které rozhodují o úspěchu Meta Ads kampaní
Pokud máte dobrou nabídku a vyladěný e-shop, při dodržení těchto 8 pravidel (nebo také doporučení) budou mít vaše kampaně pevné základy a zároveň velkou pravděpodobnost úspěchu.
1) Správně nastavené měření Pixelu / Conversion API
První ze stavebních pilířů je správně nastavené analytické měření kampaní. V digitálním marketingu je důležité sledovat účinnost reklamních kampaní a přizpůsobovat je na základě získaných dat. Meta Ads není výjimkou a právě proto je správně nastavené analytické měření naprosto zásadní hned z několika důvodů.
- Strojové účení a optimalizace reklam
Meta Ads využívají strojové učení k automatickému vylepšování doručování reklam na základě získaných dat. Díky tomu můžou reklamy efektivněji dosáhnout své cílové skupiny a zvýšit pravděpodobnost konverze –> snížit PNO a zvýšit počet objednávek.
- Porozumění výkonnostní kampaní
Díky správně nastavenému měření můžete přesně sledovat, jaký zisk vám přinesla každá kampaň, sestava i kreativa.
- Optimalizace kampaní
Měření vám poskytuje informace o tom, která reklama funguje nejlépe. S těmito daty můžete své kampaně neustále vylepšovat a dosahovat tak lepších výsledků.
Meta Pixel v současné době již není jedinou volbou, pro přesnější měření lze využít Conversion API (CAPI). Kromě Meta Pixelu představuje CAPI další možnost, jak měřit konverze. CAPI vám umožňuje přenášet data o konverzích přímo ze serveru vašeho webu do Mety, což zvyšuje přesnost měření až o několik desítek %.
Nastavte si CAPI na Shoptetu během několika minut podle našeho návodu.
2) Jako účel kampaně zvolte “Prodej”
Pro e-shopy je volba účelu “Prodej” naprosto zásadní. Toto nastavení optimalizuje reklamní kampaň tak, aby dosáhla nejvyššího možného počtu konverzí –> nákupů či jiné klíčové akce na webu.
V praxi to znamená, že Meta bude pomocí svých algoritmů a strojového učení aktivně hledat a cílit na ty uživatele, kteří s největší pravděpodobností udělají na vašem e-shopu konverzi. A na tuto konverzi kampaň následně optimalizujete. Tím pádem, když e-shop investuje do reklamní kampaně s účelem “konverze”, může očekávat vyšší návratnost investic a efektivnější využití reklamního rozpočtu.
Ať tedy vytvoříte kampaň manuálně, nebo vyberete Advantage+, neuděláte zásadní chybu.
3) Vyzkoušejte reklamy z katalogu (pokud prodáváte alespoň 100 produktů)
Máte na svém e-shopu alespoň 50 produktů? Rozhodně vyzkoušejte dynamické reklamy z katalogu. Pokud reklamy z katalogu neznáte, jedná se o generované reklamy produktů z XML feedu z vašeho e-shopu. Nejčastěji je na sociálních sítích vidíte ve formátu carousel s produkty na bílém pozadí.
Příkladem je dynamický remarketing, kdy zobrazujete v reklamách přesně ty produkty, které si návštěvníci vašeho e-shopu prohlíželi nebo je přidali do košíku.
V případě akvizice se pak může jednat o klasickou DABA (dynamic ads for broad audiences) a nebo nyní již o Advantage+ Shopping kampaň.
Specifikum DABY a Advantage+ je, že je cílíte na širokém publikum potenciálních zákazníků, nejčastěji na všechny uživatele Facebooku a Instagramu v rámci České republiky.
Rozdílem v těchto dvou kampaních je pak rychlost a možnosti nastavení a optimalizace. Advantage+ bude lépe fungovat e-shopům s větším množstvím objednávek a historií dat v Pixelu / CAPI. U větších klientů nám tyto kampaně začínají fungovat výrazně lépe než klasická DABA.
Obě kampaně nastavíte tak, že vyberete účel kampaně “Sales” a pak se rozhodnete, jestli chcete Advantage+ nebo manuální tvorbu. DABU vytvoříte manuálně.
U větších e-shopů hrají katalogové reklamy klíčovou roli a většinou do nich směřujeme větší část celkového rozpočtu.
4) Propagujte bestsellery
Častou chybou, kterou při auditech vidíme, je, že se v reklamách nepropagují ty nejlepší produkty, které má e-shop v nabídce – bestsellery. Logika za tím často bývá taková, že není třeba propagovat produkty, které se prodávají samy. Místo toho se tedy raději propagují produkty, které zákazníci tolik nenakupují.
Dělat reklamu na sociálních sítích profitabilně již není tak lehké, jako tomu bylo dříve. Konkurence je stále větší a ceny za reklamu se neustále zvyšují. Pokud v reklamách neukazujete ty nejlepší produkty z vašeho e-shopu, které se v dané sezóně skvěle prodávají, můžeme vám téměř s jistotou říci, že reklama nebude rentabilní.
Vytipujte si 3-5 TOP produktů z vašeho e-shopu a připravte na ně různé varianty kreativ – obrázků a videí – a pusťte je do reklam. Budete překvapeni, jak dobře tato zdánlivě jednoduchá strategie bude fungovat.
A pravděpodobně vás překvapí i to, že zákazníci nebudou z reklam nakupovat jen bestsellery, ale přihodí do košíku i jiné produkty. Zde to bude také na vaší vynalézavosti, jak dokážete pracovat s nabídkou, upselly a cross-selly.
Průběžně sledujte nejprodávanější produkty na svém e-shopu a pokud se některý začne prodávat výrazně lépe i bez extra velké propagace, šup s ním do reklam. 😎
5) Cílení příliš neomezujte
Zkuste dát Metě více prostoru v cílení. Neomezujte cílovou skupinu jen na pár stovek tisíc uživatelů. Pokud máte denní rozpočet alepoň pár tisíc Kč, nebojte se zcela otevřeného cílení na celou ČR, muži i ženy 18+. Meta si najde cílovou skupinu sama.
Pokud tato strategie nebude fungovat nebo máte začínající e-shop, zkuste cílit podle zájmů a podobných publik. Je možné, že máte v reklamním účtu a v Pixelu / CAPI málo dat. Meta tak nemá dostatek informací pro správné cílení reklam a potřebuje trochu postrčit správným směrem. Stejně budete chtít směřovat k tomu, abyste cílili zcela otevřeně, protože jinak v České republice reklamní účet do velký obratů nevyšponujete.
S cílením si hrajte a testujte. Nám aktuálně v reklamních účtech nejlépe funguje zcela otevřené cílení.
6) Tvořte reklamy, které zaujmou
Reklama má jeden cíl –> zaujmout! Sociální sítě jsou plné nudných příspěvků a reklam, které nikoho nezajímají a mají CTR (míru prokliku) nebezpečně se blížící 0 %. Snažte se, aby to nebyl příklad i vašich reklam!
Jak toho docílit? Dělejte takové reklamy, které lidi:
a) Zaujmou skvělou nabídkou na první pohled –> ukazujte to nejlepší z vaší nabídky.
b) Jsou zábavné –> reklamy by neměly nudit. Zaujměte díky hravé grafice a chytlavým textům.
c) Mají přidanou hodnotu –> lidé slyší na benefity produktů, ne na jejich vlastnosti.
d) Jsou v souladu s vaším brandem a lidé si je s vámi spojí.
Nezáleží tolik na tom, jestli se rozhodnete využít do reklam videa, či klasické obrázky. Pokud se vám podaří výše uvedené body spojit v jedné reklamě, můžete si být jistí, že bude úspěšná.
7) Úpravy dělejte až když máte dostatek dat
Pokud jste včera spustili kampaně a dnes ještě nepřišla žádná objednávka, nedělejte ukvapené závěry a kampaně zatím neupravujte. Ideálně chcete do kampaní investovat několik tisíc Kč a nasbírat několik prvních konverzí, než učiníte první úpravy.
Zde se nedá přesně říci, kolik konverzí by to mělo být. Pokud prodáváte levnější produkty (do 1000 Kč), bylo by dobré nasbírat desítky nákupů. Jestli však prodáváte drahé produkty, bude pro vás celková optimalizace kampaní složitější, pokud pracujete s menšími rozpočty. I zde však platí, že byste měli dát kampaním čas a nechat je běžet alespoň 10-20 dní, než učiníte první úpravy.
8) Když něco funguje, nesahejte do toho
Zde si dovolíme použít níže uvedený diagram, který vydá za tisíc slov 😁.
Závěr
Při správném dodržení našich 8 základních pravidel, od správného nastavení Pixelu až po strategii cílení, mohou vaše kampaně zaznamenat znatelné zlepšení. Důležité je nezapomenout na kvalitu vaší nabídky a celkovou uživatelskou přívětivost e-shopu. Meta Ads je nástroj, ale konečný úspěch vždy závisí na synergii všech prvků vašeho online byznysu. Proto vám doporučujeme nejen pečlivě sledovat výkonnost vašich kampaní, ale také neustále vylepšovat svůj e-shop a produktovou nabídku. Díky tomu budete moci plně využít potenciál, který Meta Ads nabízí.