Nedávno jsme začínali podcast natáčet a nyní slavíme malé (bezvýznamné) jubileum – 40. díl!
Ohlédli jsme se zpátky a z posledních 13 epizod vybrali 13 zajímavých lekcí, které stojí za to.
Pokud byste se do daného tématu chtěli ponořit hlouběji, nezapomeňte, že:
1️⃣ Pokud rádi posloucháte, všechny díly najdete na zde.
2️⃣ Pokud máte radši video, tak si nás můžete pustit třeba na telce přes YouTube zde.
Pusťme se do toho!
13 LEKCÍ Z POSLEDNÍCH 13 EPIZOD
LEKCE #1
27. epizoda s Honzou Bartošem byla věnována, hádáte správně, reklamě na Facebooku.
Jako majitelé e-shopů potřebujete tu a tam zvýšit hotovost nebo vyprodat část skladu, abyste udělali místo atraktivnějšímu zboží.
Této události, která trvá od několika hodin do maximálně pár dnů, se ve Facebook hantýrce říká flash akce.
Z naší zkušenosti se pro flash akci ideální hodí právě reklama na Facebooku a Instagramu, zejména proto, že tyto reklamy můžete pořádně vyškálovat. Jinými slovy, nasypat do reklam více peněz v krátkém čase a díky tomu dostat svou nabídku před obrovskou masu svých zákazníků.
To na Googlu neuděláte!
V této části vám Honza vysvětlí, jak k flash akcím přistupuje u svých klientů.
Potřebujete šlápnout do reklamy na Facebooku? Napište nám na hello@socials.cz.
LEKCE #2
Ve 28. epizodě jsme s mým kolegou Danem Bauerem odpovídali na často se opakující otázku „Proč se neshodují výsledky v Google Analytics 4 s výsledky v reklamním účtu na Facebooku?“.
Velmi často se totiž stává, že vám Facebook například reportuje tržby v hodnotě jednoho milionu korun, ale v GA4 vidíte u zdroje Facebook pouze 250,000 Kč.
Existují pro to dva důvody, proč tomu tak je. Jaké to jsou? To se dozvíte ve 28. epizodě tady.
LEKCE #3
Podnikatelé jsou téměř na všechno sami. Musí řešit jeden problém za druhým.
Není proto divu, že se semtam dostanou do fáze, kdy jim chybí motivace.
Ve 29. epizodě naše klientka, Tereza Paverová, majitelka e-shopu Černanabile.cz, s námi sdílela myšlenku, která nám říká, abychom se nebáli a šli svým snům naproti.
Mimochodem, značce Černá na bílé se staráme o výkonnostní marketing už pár let a pokud by vás zajímalo, jak naše spolupráce probíhá a jakých dosahujeme výsledků, přečtěte si naši případovku.
LEKCE #4
Snad všichni jsme slyšeli větu, že značka se nevybuduje přes noc, ale staví se roky. Jak ale takovou značku vybudovat? A potřebuje ji každý e-shop?
O tom jsme si povídali s brand stratégem Pavlem Cahlíkem ve 30. díle.
Část, kterou za chvíli uslyšíte, mě zaujala proto, že Pavel klade důraz na to, že v první fázi e-shopu si musíte na brand vydělat, tzn. primárně se soustředíte na výkonnostní marketing, čili to, co děláme my, ale zároveň poukazuje na to, že i v té první fázi můžete do svých placených kampaní propašovat svůj brand.
Tak co na to říkáte, máte ve své reklamě propašované prvky své značky? Pokud byste chtěli mít taky prodejní a zároveň brandové reklamy, můžeme vám s tím pomoci, ozvěte se nám na hello@socials.cz.
LEKCE #5
Jeden z mých nejoblíbenějších Socials podcastů je 31. díl s UX odborníkem Zbyškem Nádeníkem.
Zbyšek nám poskytl neuvěřitelné množství cenných informací, a proto bylo pro nás opravdu těžké vybrat jen jednu pasáž.
Mluvili jsme totiž o základech UX, jak zvýšit konverzní poměr e-shopu a taky jsme mluvili o důležitosti uživatelského testování.
Vybrali jsem pasáž o konkurenčních výhodách.
LEKCE #6
Našim klientům připomínáme, že bez organických příspěvků nefungují ani Meta Ads reklamy.
Zkrátka a dobře, pokud si platíte reklamu na Instagramu, potenciální zákazník se z reklamy proklikne k vám na profil a uvidí 2 měsíce starý příspěvek, znejistí, ztratí důvěru a garantuji vám, na váš e-shop nepřijde.
Ve 32. epizodě jsme s Radkou a Danem mluvili právě o vytváření obsahu a jaký dopad pravidelná publikace příspěvků má na placené reklamy. Zapomeňte ale na tvorbu obsahu bez vyhodnocování. Jaké metriky sledovat? To si poslechnete v celé verzi zde.
LEKCE #7
Bezesporu nejpřísnější díl v dosavadní historii Socials podcastu byl ten 33., s byznys stratégem Michalem Krutišem.
Pokud jste epizodu již poslouchali, určitě mi potvrdíte, že Michal si nebere žádné servítky. Proč taky? Byznys je tvrdá hra.
Michalovi jsme položili otázku: Kam si myslí, že bude směřovat český trh e-commerce?
Odpověď, kterou jsme na otázku dostali, některé z vás možná vyvede z míry, i přesto vám doporučuji, abyste si ji poslechli.
LEKCE #8
Ať už začínáte s placenou reklamou nebo už máte ve výkonnostním marketingu proinvestováno pár desítek tisíc korun mohl by vás zajímat 34. díl, ve kterém s Dannym a Ráďou probíráme 7 kroků úspěšné výkonnostní reklamy.
Jedním ze sedmi kroků je samotná nabídka, která musí být natolik sexy, aby u vás zákazník utratil peníze.
Jak taková nabídka může vypadat? Pusťte si podcast a dozvíte se to!
LEKCE #9
E-mail marketing není mrtvý, ba naopak. Správně uchopený Emailing získává na síle.
O tom nám pověděl Lukáš Hertl ve 35. epizodě. Líbila se nám pasáž ohledně automatizací a o tom, jak Lukáš přistupuje k rozesílkám před a během krátkodobé akce jako je například výprodej či Black Friday.
LEKCE #10
36. díl s Michalem Janíkem byl tak trošku netradiční. Z hodiny a půl jsem necelou hodinu mluvili primárně o byznysu, protože Michal řídí holding o 10 firmách. Jednou z firem, kterou Michal vlastní a řídí, je Mergado.
Mergado je no-code nástroj na úpravu katalogových feedů, které potřebujete pro srovnávače zboží a další reklamní kanály.
V této části nám Michal odpověděl na otázky:
Proč by Michal preferoval automatizaci před nabráním nového zaměstnance?
Co je to Mergado a k čemu majiteli e-shopu slouží?
LEKCE #11
Informacemi natřískanou 37. epizodu s Karolínou Kachyňovou, která radí podnikatelům Jak prodávat na sítích, jsme doporučili poslechnout všem našim klientům.
Opět bylo opravdu těžké vypíchnout pouze jednu věc, takže Vám doporučuju, abyste si poslechli celý díl od začátku až do konce.
Pro účel dnešního dílu jsme vybrali teaser, ve kterém Kája dává tipy jak efektivně vytvářet obsah a natáčet videa, která patří mezi nejoblíbenější formát na sociálních sítích. Užijte si to!
LEKCE #12
Svou návštěvou nás poctila advokátka Petra Dolejšová. K této 38. epizodě doporučujeme, abyste si vzali tužku a papír.
S Petrou probíráme vše od správně nastavených smluv s fotografy a influencery přes AI až práci se slevami na e-shopu.
Poslechněte si část, kdy Petra vysvětluje správný postup při reklamaci a odstoupení od smlouvy.
LEKCE #13
Lukáš Pítra, odborník na zákaznickou péči, si stanovil nemalý cíl: Navrátit zákazníka do řízení firmy.
Podle něj je největší bizár, že majitelé e-shopů neznají svého skutečného zákazníka. Ptáte se, a jak ho teda mám poznat?
No tím, že zvednete telefon a svému zákazníkovi zavoláte. Jak na to? To si můžete poslechnout právě teď.
Děkujeme, že jste dočetli až sem a budeme se těšit u dalšího (podcastového) článku.
Poslechněte si epizodu nyní na Spotify, Apple Podcasts, Pocket Casts či YouTube. 👇